پروتز سینه

  • ۰
  • ۰

با انجام لیپوساکشن یا لیپوپلاستی می‌توان تقریباً تمام بخش‌های بدن را با خارج کردن چربی‌های انباشته شده اضافه، متناسب کرد. به کمک این عمل انحناها و خطوط ظریف بدن زیباتر نمایان می‌شود، اندام خوش‌تراش می‌شود و اعتماد به نفس فزونی می‌یابد. لیپوساکشن در مقایسه با عمل‌های دیگر، تهاجم کمتر و دوران بهبود کوتاه‌تر دارد.
لیپوماتیک، یا به‌اصطلاح رایج‌تر لیپوساکشن بدون درد ، نوعی از لیپوساکشن است که با تجربه نوعی احساس غلغلک در اطراف ناحیه هدف توسط بدن، این تصور را برای بدن ایجاد می‌کند که هیچ دردی وجود ندارد. خصیصه ایمن عمل لیپوماتیک حصول اطمینان از آسیب ندیدن بافت‌های غیر چرب است. در روش لیپوماتیک پهلو، شکم، ران و دیگر قسمت های بدن از هیچ منبع گرمایی یا اولتراسوندی استفاده نمی‌شود. در عوض استفاده از انرژی مادون صوت برای لاغری موضعی این اطمینان را به وجود می‌آورد که بافت‌های سالم برای جمع شدن بهتر پوست دست نخورده باقی می‌مانند. این روش مورد تأئید FDA به‌اندازه لیپوساکشن سنتی برای حذف چربی و زیباسازی فرم بدن مؤثر است. هزینه لیپوماتیک  بسته به نواحی تحت درمان متفاوت است.


کاندیدای مناسب لیپوساکشن

عمل لیپوساکشن صورت فارغ از ناحیه عمل، زمانی انجام می‌شود که تجمع چربی در بدن وجود داشته باشد و این چربی اضافی حتی در برابر شدیدترین و سنگین‌ترین رژیم غذایی و برنامه ورزشی مقاوم باشد. لاغری شکم بعد از سزارین ، بازو، ران، ساق پا و باسن یا حتی صورت و گردن بخش‌هایی از بدن هستند که احتمال انباشته شدن چربی در آن‌ها بالا است. با عمل لیپوساکشن می‌توان چربی مازاد تمام این بخش‌ها را از بین برد و از لاغری شکم، بازو، ساق پا و دیگر اعضا لذت برد.
لیپوساکشن می‌تواند با لاغری موضعی ران  و باسن ، شما را به میزان قابل ملاحظه‌ای کوچک کرده و تناسب آن را به نسبت به بقیه بدنتان بهبود بخشد. به این ترتیب می‌توانید لباس‌های بدون استفاده خود را دوباره بپوشید. بسیاری از زنان می‌توانند پس از لیپو ساکشن باسن برای اولین بار شلوار جین بپوشند.جراح برای لیپوساکشن باسن از دستگاهی به نام کانول استفاده می‌کند. کانول، لوله‌‌ فولادی نازکی است که به آرامی وارد لایه‌های چربی باسن می‌‌شود. جراح با حرکت آرام کانول به عقب و جلو در داخل لایه چربی (کاملاً موازی با پوست) می‌تواند سلول‌های چربی را شکسته و سپس آنها را توسط کانول از بدن خارج کند.همانند سایر روش‌های لاغری موضعی، لیپوساکشن باسن با حداقل تهاجم انجام می‌شود، به عبارت دیگر در طول انجام این فرآیند، تنها از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در این روش شما تحت بی‌هوشی قرار نمی‌گیرید و در نتیجه بهبود سریع‌تر و نتایج بهتری نسبت به روش‌های تهاجمی‌تر لیپوساکشن شکم خواهید داشت.
در واقع جراحی زیبایی شکم برای مردان و زنانی که در وضعیت سلامتی خوبی به سر می‌برند، مناسب است. ممکن است عمل ابدومینوپلاستی برای زنانی که چندین بار حاملگی داشته و پوست شکمشان شُل شده است مناسب باشد و عضلات شکم آنها را سفت کند و پوست اضافی آن را کاهش دهد. جراحی زیبایی شکم برای مردان و زنانی که قبلاً چاق بوده‌اند و هنوز هم ذخیره‌هایی از چربی یا پوست شُل و اضافی در اطراف شکم خود دارند، نیز گزینه مناسبی است.
متقاضی ایده‌آل لیپوساکشن باید وزن ثابت داشته باشد و قبل از عمل وزن کم کرده باشد. نتایج عمل لیپوساکشن مادامی که وزن ثابت باشد، ماندگار خواهد بود. عمل لیپوساکشن برای افرادی مناسب است که:
تناسب اندام کلی داشته باشند.شرایط جسمی مناسبی داشته باشند.انتظارهای واقع بینانه داشته باشند.یکی از شرایط اصلی داوطلب ایده‌آل عمل لیپوساکشن داشتن پوستی محکم و ارتجاعی است. برای دستیابی به نتایج بهینه، پوست باید پس از عمل منقبض شود. خاصیت کشسانی پوست همگام با افزایش سن کاهش می‌یابد، در نتیجه ممکن است عمل در سنین بالا چندان موفقیت‌آمیز نباشد. بااین حال اگر پوست خاصیت کشسانی خود را حفظ کند، سن مانعی برای انجام لیپوساکشن نخواهد بود.
انجام لیپوساکشن به منظور خارج کردن چربی مقاوم در برابر رژیم غذایی و ورزش مانند چربی غبغب عملی ایمن و کارآمد است. البته لازم به ذکر است که روش‌های متعددی برای تقبل هزینه درمان غبغب وجود دارد. بخش‌هایی از بدن که معمولاً تحت درمان لیپوساکشن قرار می‌گیرد عبارت است از:


شکم

بازو

قفسه سینه و پشت بدن

لگن و ران

گردن

سینه ، عمل لیپوساکشن سینه ، میتواند جایگزین عمل  ماموپلاستی کاهشی شود .

بهترین روش برای اطمینان از مناسب بودن  لیپوساکشن بازو و دیگر مناطق ، مشاوره با جراحی مجرب است.


کاندیدای نامناسب عمل لیپوساکشن

توصیه می‌شود بیماران دارای شرایط زیر از انجام عمل کوچک کردن سینه خودداری کنند:
دارای اضافه وزن و خواستار کاهش وزن/ چربیدارای پوست بسیار شل، به خاطر داشته باشید که لیپوساکشن هیچ تاثیری بر سفت کردن و کشیدگی پوست ندارد.سلولیتچنانچه بخش اعظم چربی داخلی و نه بیرونی باشد.لیپوساکشن درمان چاقی محسوب نمی‌شود. هیچ جایگزینی برای رژیم غذایی و ورزش وجود ندارد، اما پس از رسیدن وزن به حد مطلوب می‌توان با تقبل هزینه لیپوساکشن شکل‌دهی و پیکرتراشی بدن را در مواردی انجام داد که کاری از دست ورزش ساخته نیست. لیپوساکشن روش کارآمدی برای درمان سلولیت محسوب نمی‌شود و مشکل افتادگی و شل شدن پوست را از بین نمی‌برد. عمل‌های دیگری را می‌توان برای رفع این قبیل مشکلات انجام داد.


انواع لیپوساکشن

لیپوساکشن انواع متعددی دارد که گونه مناسب آن با توجه به ناحیه مورد نظر و تصمیم متخصص انتخاب می‌شود. در ادامه انواع مختلف لیپوساکشن را به اجمال توضیح می‌دهیم:


لیپوساکشن تامسنت: لیپوساکشن تامسنت متداول‌ترین گونه این عمل زیبایی است. مخلوطی از آب نمک ضدعفونی شده برای از بین بردن چربی، داروی بی‌حسی، معمولاً لیدوکائین، برای تسکین درد و اپینفرین برای منقبض کردن رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش خونریزی محل تزریق به کار برده می‌شود. برش‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌شود و سپس لوله کوچکی (کانولا) برای با مکش خارج کردن چربی و مایعات از راه این برش‌ها وارد بدن می‌شود. کبودی و خونریزی ناشی از این عمل کمتر از دیگر روش‌ها است.

لیپوساکشن به کمک نیرو: در عمل لیپوساکشن پاور، از یک کانولای مرتعش برای تخلیه آسان‌تر چربی مقاوم استفاده می‌شود. این روش معمولاً با درد و ورم کمتری همراه است و جراح می‌تواند چربی را، به ویژه از ناحیه‌های کوچکی مانند بازو، زانو و مچ پا، با دقت بیشتری خارج کند.

لیوساکشن SAFE: این روش در سال 2010 و با ایجاد تغییراتی در لیپوساکشن به کمک نیرو ابداع شد. این روش به دلیل قابلیت آن در شکل‌دهی مجدد بدن به شیوه‌ای ایمن و کارآمد مورد استقبال روزافزون قرار گرفته است. SAFE در حقیقت سرواژه چهار لغت انگلیسی با معانی جداسازی، مکش و یکسان ساختن و توزیع چربی، یعنی سه مرحله عمل، است. متخصصان کلینیک صدف همواره در جلسه مشاوره اطلاعات کافی را در مورد روش‌های گوناگون در اختیار بیمار قرار می‌دهند تا انتخابی آگاهانه انجام شود.

دیگر گونه‌های لیپوساکشن: اولتراسوند (VASER)، رادیوفرکوئنسی (بادی تایت) و افشانه آب (لاغری با بادی جت) تنها شماری از دیگر روش‌ها و مدالیته‌هایی هستند که در لیپوساکشن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه این گونه ادعا می‌شود که این روش‌ها برتر از دیگر گونه‌های لیپوساکشن هستند، اما در واقع تاکنون در هیچ پژوهش علمی مستقلی کارآمدتر بودن یکی از انواع لیپوساکشن با دستگاهی خاص نسبت به روش تامسنت به اثبات نرسیده است.

مراحل انجام لیپوساکشن

متخصص با توجه به شرایط بیمار، بهترین روش بی‌حسی را انتخاب می‌کند. در ابتدا باید چند شکاف کوچک و نامشخص روی بدن ایجاد شود، تعداد برش‌ها با توجه به ناحیه مورد نظر تعیین می‌شود. سپس داروی بی‌حسی رقیق شده جهت کاهش احتمال خونریزی و آسیب دیدگی تزریق می‌شود. سپس لوله توخالی باریکی به نام کانولا برای شل کردن چربی اضافی و پس از آن مکش چربی جدا شده داخل شکاف‌ها قرار داده می‌شود. این روند آن‌قدر تکرار می‌شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید. این عمل بسته به میزان تجمع چربی 1 تا 3 ساعت زمان می‌برد. شکاف‌ها با توجه به نوع لیپوساکشن انجام شده ممکن است باز گذاشته شوند تا چربی به خوبی تخلیه شود. ترشح مایع پس از جراحی لیپوساکشن تا 24 ساعت طبیعی است.
برخی بیماران تمایل دارند تا پس از عمل چند ساعتی را در اتاق‌های مجهز کلینیک سپری کنند، از بسته‌های ویژه مراقبتی ما برخوردار گردند و مهم‌تر از هر چیز تحت نظر متخصصین مجرب و دلسوز کلینیک باشند.
بیمار فردای روز جراحی باید توسط متخصص معاینه شود و پس از آن در روزهای تعیین شده به مطب مراجعه کند. به این ترتیب متخصص می‌تواند شخصاً بر فرایند بهبود نظارت داشته باشد و اطمینان حاصل کند که بهترین نتایج ممکن به دست می‌آید.


دوران بهبود

بروز ورم و کبودی پس از اتمام عمل لیپوساکشن دور از انتظار نیست. ناراحتی جزیی پس از عمل را می‌توان با مسکن‌های تجویزی تسکین داد. به علاوه بسته به ناحیه درمان شده معمولاً از بیمار خواسته می‌شود تا پس از عمل از شکم‌بندها یا گن‌های فشاری محکم استفاده کند تا پوست فشرده شود و خطوط و انحناهای جدید شکل بگیرد. در صورت لزوم، البته به ندرت، لوله‌های تخلیه (درین) موقت برای کمک به خروج خون یا مایع اضافی زیر پوست گذاشته می‌شود. اگرچه نتایج لیپوساکشن بلافاصله پس از اتمام عمل قابل مشاهده است، اما ممکن است ورم تاحدی نتایج واقعی را بپوشاند. به این ترتیب نتایج نهایی پس از فروکش کردن ورم و سپری شدن چند ماه مشخص می‌شود.
بیمار بسته به گستردگی عمل می‌تواند پس از 2 تا 3 روز به سر کار بازگردد، البته چنانچه عمل بسیار گسترده باشد، بهتر است یک هفته مرخصی گرفته شود. ورم احتمالی به تدریج پس از گذشت 7 تا 10 روز کاهش می‌یابد. ورزش ملایم پس از 2 هفته مجاز است و فعالیت‌ها را پس از 4 تا 6 هفته می‌توان به شدت سابق دنبال کرد. ورم به طور مستمر کاهش می‌یابد، اما فرو نشستن کامل آن گاهی 3 تا 5 ماه زمان می‌برد.


بررسی دردناک بودن لیپوساکشن

خبر خوش این است که عمل لیپوساکشن دردناک نیست. درد و ناراحتی را می‌توان با مسکن‌های تجویزی مدیریت کرد، درد پس از عمل با سپری شدن چند روز تسکین می‌یابد.


عوارض و خطرهای احتمالی

لیپوساکشن نیز مانند تمام جراحی‌های زیبایی با عوارض احتمالی گوناگونی همراه است. خونریزی، عفونت، ورم و لخته شدن خون از عوارض احتمالی و البته نادر لیپوساکشن به شمار می‌رود. اتاق عمل کلینیک صدف کاملاً پیشرفته است و متخصصان ما تمام توان و دانش خود را به کار می‌گیرند تا خطرهای احتمالی جراحی به حداقل برسد.
هزینه لیپوساکشن برای افراد مختلف متفاوت است، چرا که جراحان پلاستیک مختلف، هزینه‌های مختلفی برای این عمل دریافت می‌کنند و از طرف دیگر روش انجام لیپوساکشن برای هر بیمار متفاوت است و هریک از روش‌های لیپوساکشن هزینه‌ی متفاوتی دارد. در جلسه مشاوره هزینه لاغری موضعی با لیپوساکشن تعیین خواهد شد

  • ۹۶/۱۱/۳۰
  • shima nami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی