پروتز سینه

  • ۰
  • ۰

هر زنی می خواهد در تمام عمر سینه های خوش فرمی داشته باشد. متاسفانه در بیشتر موارد این ممکن نیست. افتادگی سینه ها یکی از روند های طبیعی است که با بالاتر رفتن سن و از دست رفتن انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی سینه ها اتفاق می افتد.

با این که افتادگی سینه ها از حدود 40 سالگی اتفاق می افتد اما زودتر از این زمان نیز امکان دارد. جدای از سن عوامل دیگری مانند شیردهی ، بارداری ، یائسگی ، کاهش یا افزایش وزن ناگهانی ، ورزش های سنگین ، کمبود تغذیه و پوشیدن سوتین های نامناسب نیز روی افتادگی سینه ها تاثیر می گذارد.

برخی بیماری ها مانند سرطان سینه یا مشکلات تنفسی مانند سل نیز می تواند موجب افتادگی سینه ها شود.  ضمنا مصرف بیش از حد نیکوتین ، الکل و نوشیدنی های کربنات دار هم می تواند در این وضعیت تاثیر گذار باشد. 

سینه ها عضله ندارند. از چربی ، بافت همبند و غده های تولید شیر ساخته شده اند و نیاز به مراقبت صحیح دارند تا شکل خوب خود را حفظ کنند.

انواع کرم ها و لوسیون های متنوعی در بازار در دسترس می باشد تا سینه های افتاده را سفت و خوش ترکیب کنند . و همچنین می توان از جراحی سینه برای بالا بردن آن استفاده کرد.


با جراحی بالا بردن سینه می‌توان ظاهری زیبا به اندام فرد بخشید. معمولاً شکل ظاهری سینه‌ی زنان در طول زمان تغییر می‌کند و آن طروات و زیبایی دوران جوانی خود را با تغییر حالت و آویزان شدن از دست می‌دهد. عمل جراحی بالا کشیدن سینه تغییر قابل توجهی در اندازه‌ی پستان‌ها ایجاد می‌کند. سینه‌هایی که تا پایین قفسه‌سینه کشیده شده‌اند را می‌توان با جراحی به حالت اولیه و جای اصلی خود بازگرداند. افرادی که تمایل به کوچک‌ کردن سینه دارند نیز می‌توانند هم‌زمان با انجام جراحی زیبایی لیفت پستان، جراحی کوچک کردن اندازه پستان را نیز انجام دهند. برخی از زنان ممکن است بخواهند هم‌زمان با بالا بردن سینه عمل ایمپلنت سینه نیز انجام دهند و درون سینه خود پروتز کار بگذارند. ایمپلنت می‌تواند به بهبود و پری سینه کمک کند. بسته به تجربه‌ی جراح ایمپلنت می‌تواند در همان زمان یا به صورت جداگانه و در جراحی بعدی جاگذاری شود.


فواید جراحی بالا کشیدن سینه‌ها

جراحی بالا بردن پستان به تنهایی یا همراه با سایر عمل‌های زیبایی سینه می‌تواند زیبایی اولیه‌ی سینه‌ها را به فرد بازگرداند. این جراحی با فرم دادن به ظاهر و اندام زن، نه تنها میزان اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد بلکه با ایجاد احساس رضایت از خود می‌تواند بسیاری از مخاطرات روحی و روانی ناشی از این مسئله را برطرف کند. زنان می‌توانند پس از این جراحی روابط جنسی با کیفیت‌تری داشته باشند و دیگر از افتادگی سینه در مقابل شریک جنسی خود شرمسار نباشند. پس از این جراحی زیبایی رسیدن به رضایت جنسی نه تنها برای زن بلکه برای همسر او نیز میسرتر خواهد بود. از دیگر مزایا و فواید بالا بردن سینهبازگرداندن پستان به حالت طبیعی و ایجاد یک شکل بهتر از آن پس از طی شدن دوران بارداری و شیردهی است. در صورت کاهش وزن ناگهانی و از بین رفتن بیش از حد بافت چربی سینه می‌توان با این جراحی پستان‌ها را به شکل اولیه بازگرداند. شانس مجدد داشتن سینه‌های زیبا و خوش فرم یکی از بزرگ‌ترین مزایای این جراحی برای کسانی محسوب می‌شود که به شدت از ظاهر زشت و بد شکل این اندام خود رنجور و آزرده هستند.


چه افرادی کاندید مناسب برای جراحی افتادگی سینه می‌باشند؟

تشخیص نیاز به انجام عمل جراحی افتادگی سینه در یک فرد توسط یک جراح ماهر امکان‌پذیر است. پزشک با توجه به شرایط روحی، جسمی و وضعیت سینه‌ها می‌تواند لزوم یا عدم لزوم جراحی را مشخص کند. بدین ترتیب افرادی کاندید مناسب جراحی بالا کشیدن سینه هستند که:

  • از لحاظ جسمی سالم بوده و وزن ایده‌ال و ثابت داشته باشند؛
  • سیگاری نباشد؛
  • سینه‌های تغییر شکل داده‌ و آویزان داشته باشند؛
  • کشیدگی بیش از حد سینه‌های آن‌ها باعث حرکت پاندولی آن شود؛
  • نوک سینه‌هایشان تا زیر چین پستان پایین آمده باشد؛
  • نوک سینه‌ها به سمت پایین قرار گرفته باشد.

عمل جراحی بالا کشیدن پستان یک جراحی شخصی است که هر فردی، خود درباره‌ی انجام آن تصمیم می‌گیرد. هر زنی این جراحی را برای تحقق خواسته‌های شخصی خود و رسیدن به تناسب اندام انجام می‌دهد. عمل جراحی بالا کشیدن سینه باید پس از اتمام دوران بارداری و حتی دوران شیردهی کودک انجام شود. زیرا تغییرات ناشی از حاملگی می‌تواند بر نتایج جراحی اثر معکوس بگذارد. تغییرات سینه‌ در این دوره‌های زندگی زنان می‌تواند بهبودی ناشی از جراحی را به حداقل برساند و همچنین کاهش وزن مادر پس از عمل منجر به تغییر ظاهر سینه شود.


انواع روش جراحی افتادگی سینه یا لیفت جهت بالا کشیدن سینه

روش های بالا بردن سینه

عمل جراحی زیبایی بالا کشیدن پستان از طریق انواع روش‌های برش و تکنیک‌های متفاوت انجام می‌شود. نوع روش مناسب هر فرد با توجه به اندازه و شکل پستان، موقعیت قرارگیری هاله سینه، میزان افتادگی آن، جنس پوست و خاصیت ارتجاعی آن و همچنین مقدار پوست اضافی انتخاب می‌شود. این جراحی بسته به میزان تغییرات لازم حدود 1 الی 2 ساعت زمان می‌برد. مراحل انجام عمل لیفت سینه شامل:
مرحله اول ـ بی‌هوشی
داروهای بی‌حسی، بی‌هوشی و کنترل‌کننده درد برای راحتی فرد طی عمل جراحی تجویز می‌شود. پزشک متخصص بی‌هوشی بهترین داروهای کاهنده درد و بی‌هوشی عمومی را با توجه به شرایط بیمار توصیه و تجویز می‌کند.
مرحله دوم ـ برش
سه الگوی رایج برای برش وجود دارد که شامل برش اطراف هاله‌ی پستان، برش اطراف پستان، برش عمودی از اطراف هاله تا چین پستان، برش افقی در امتداد چین پستان یا T معکوس است. برش هلالی اطراف هاله‌ی پستان بیشتر برای اصلاح افتادگی سینه خفیف استفاده می‌شود. برش اطراف پستان نیز یک برش دایره‌ای در اطراف هاله‌ی پستان است که برای تحکیم سینه و کاهش پوست هاله آن انجام می‌شود. برش عمودی به منظور حذف پوست کشیده شده‌ی اضافی و تغییر شکل متوسط سینه انتخاب می‌گردد. برش T معکوس یا لنگری برای افتادگی‌های شدید که نیاز به برداشت بافت و پوست اضافی دارند، به منظور رسیدن به نتایج بهتر استفاده می‌شود.
مرحله سوم ـ شکل‌دهی مجدد به سینه
بافت پستان به منظور بهبود ظاهر سینه و تغییر شکل آن به سمت بالا کشیده می‌شود و نوک پستان در ارتفاع طبیعی خود در سنین جوانی قرار می‌گیرد. اگر لازم باشد پوست اضافی هاله سینه برداشته می‌شود و پوست اضافی تمام قسمت‌های سینه برای جبران خاصیت ارتجاعی آن حذف می‌گردد.
مرحله چهارم ـ بستن برش
پس از تغییر شکل سینه و برداشت پوست اضافی، پوست باقی مانده را از ناحیه برش خورده می‌بندند. برخی از خطوط برش ناشی از جراحی بالا کشیدن سینه در محل خطوط طبیعی پستان پنهان می‌شود. با این حال، برخی دیگر از خطوط بر جای مانده بر روی سطح پستان قابل مشاهده است. در اکثر موارد خطوط جراحی محو خواهد شد و به طور قابل توجهی در طول زمان بهبود می‌یابد. از آن‌جایی که زنان دوست ندارد هیچ خطوطی از جراحی باقی بماند به خصوص بر روی سینه، پزشک جراح پلاستیک سعی می‌کند برش‌ها را در کم‌دیدترین ناحیه سینه ایجاد کند. برش با بخیه لایه‌های عمقی درون بافت پستان، چسب پوست یا نوار جراحی بسته می‌شود.


و چند درمان خانگی


1.ورزش

خانم هایی که سینه های افتاده دارند باید برنامه ورزش را به صورت روتین در زندگی روزمره خود جای دهند. تمریناتی که بافت سینه  و عضلات سینه ای اطراف قفسه سینه را هدف قرار می دهد می تواند به سفتی بیشتر کمک کند.تمریناتی موثر  برای سفتی عضلات بدن

بعضی تمرین های ورزشی که تاثیر زیادی روی بالا بردن و سفت کردن سینه های افتاده دارند عبارتند از پرس و کشش سینه ، بالا بردن دست ها ، شنا روی زمین و حرکت پرواز با دمبل. 


2.مرتبا سینه هایتان را ماساژ بدهید.


هر روز حداقل 15 دقیقه سینه هایتان را به سمت بالا ماساژ دهید. ( برای گرفتن بهترین نتیجه یک بار صبح و یک بار شب این کار را انجام دهید) ماساژ مکرر گرما و انرژی ایجاد می کند که به نوبه خود گردش خون سینه ها را بهبود می بخشد.  واین مسئله نیز به نوبه خود موجب تقویت بافت همبند و عضلات شده و مانع از افتادگی سینه ها شده و در بهبود شکل سینه ها کارآیی زیادی دارد.

کمی روغن بادام یا روغن زیتون روی کف دست خود بریزید (ژل آلوئه ورا هم مناسب است) و آنها را به هم ماساژ دهید تا گرم شوند. کف دست هایتان را روی سینه ها قرار دهید و آنها را با حرکت رو به بالا ماساژ دهید( با دست چپ در جهت حرکت عقربه های ساعت و با دست راست برخلاف حرکت عقربه های ساعت) حدود 15 دقیقه ماساژ دهید و دقت داشته باشید که کف دست ها را با یک سرعت و منظم حرکت دهید تا جریان حرارت به یک شکل باشد. با گذشت زمان سینه هایتان پر تر و گردتر به نظر می رسند.


3. ماساژ یخ


ماساژ یخ نیز یکی از روش های موثر برای سفت کردن و بالا بردن سینه های افتاده است. سرمای آن موجب انقباض بافت شده و به نوبه خود سینه را سفت تر و بالاتر نشان می دهد.

·        دو قالب یخ بردارید و فقط در حدود یک دقیقه آنها را با حرکت دایره ای روی سینه هایتان ماساژ دهید.

·        سینه ها را با یک حوله نرم خشک کنید و فورا یک سوتین مناسب بپوشید.

·        به مدت سی دقیقه در حالت لمیده قرار بگیرید.

·        این کار را در فواصل منظم در طول روز انجام دهید.

·        توجه داشته باشید که هر بار بیشتر از 1 دقیقه سینه ها را با یخ ماساژ ندهید زیرا می تواند موجب کرختی شود.


رهنمودهای دیگر:

·        از رژیم های غذایی سخت و کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه خودداری کنید زیرا موجب افتادگی سینه ها می شود.

·        شنا کنید زیرا این ورزش برای سفت کردن سینه ها بسیار عالی است.

·        از خم شدن به سمت جلو ، راه رفتن تند یا دویدن بدون پوشیدن سوتین محافظ خودداری کنید.

·        در طول روز آب زیاد بنوشید و این را به یک عادت تبدیل کنید تا پوست تان همیشه شاداب باشد.

·        سینه هایتان را بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار ندهید . نور خورشید موجب از دست رفتن حالت کشسانی پوست می شود. هر زمان که تاپ یقه باز ، لباس شنا یا لباس های یقه باز می پوشید روی سینه هایتان کرم ضدآفتاب بزنید.

·        برای بهبود کلی سلامت تان و جلوگیری از شکننده بودن پوست سینه ها سیگار کشیدن را ترک کنید.

·        مراقب باشید که طرز قرارگیری درستی داشته باشید تا مانع از افتادگی سینه ها شوید. همیشه صاف بنشینید ، صاف راه بروید و قوز نکنید.

·        همیشه سوتین مناسب و خوب به تن کنید تا سینه هایتان را به خوبی حفاظت کند. اگر لازم است یک سوتین بالا برنده بپوشید تا بهتر سینه هایتان را نگاه دارد. وقتی تمرینات آئروبیک انجام می دهید ، تنیس بازی می کنید ، می دوید یا هر نوع حرکتی که موجب بالا و پایین رفتن سینه ها می شود، سوتین ورزشی به تن کنید.

·        اگر اضافه وزن دارید ، وزن خود را پایین بیاورید. وزن زیاد بدن موجب کشیدگی پوست و افتادگی سینه ها می شود. سفت کردن عضلات و پوست بعد از کاهش وزن

·        شما می توانید برای بهتر کردن پوست و سفت کردن سینه ها از تمرینات مناسب یوگا استفاده کنید.

غذاهای سالم حاوی مواد مغذی ضروری بخورید از جمله پروتئین ، ویتامین ، کلسیم ، مواد معدنی، کربوهیدرات ها 


  • ۹۶/۱۱/۳۰
  • shima nami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی